sunnuntai 2. maaliskuuta 2014

Tunnelmat agilitykisan jälkeen

2.3.2014 JAUn kisat Vuokkoset Areenalla
AGI rata I  ja minimaalinen aamulenkki ja aamun virtapiikki näkyi. Alku oli lupaava, mutta sitten lähti koira lapasesta - ja pikkanen epätoivo nosti päätään.
Toivuttiin ekasta ja AGI rata II oli hyvä - se vaan oli niin hyvä - että 10 cm päässä oli LUVA, mutta kun ohjaaja on mitä on, niin sehän ohjaa koiran ohi keinusta ja tuloksiin tuli 5 :P
Hypäri oli vauhdikas ja pienet ohjausvirheet näkyi heti = HYL

Kuitenkin nyt voin ilokseni todeta, että tuomari Jari Helin oli tehnyt oikein mukavat agiradat. Niitä oli ilo suorittaa ja mukavasti tuli 0-tuloksiakin.

Olen pitkään ajatellut sekä tokon että agin suhteen, että Ripa ei ole mun kanssa eikä agiradalla yhtään katso mua ja tokossa "lellitellyt" ja helpottanut liikkeitä. Agissa olen jo pikkasen tottunutkin siihen, että huitelee välillä omiaan ja komentaa.
Nyt kuitenkin molemmissa lajeissa eri kouluttajat ovat huomauttaneet, että R osaa ja pikkasen vedättää mua. Agissa lukee mua NIIN hyvin, että jollen juuri oikealla hetkellä päästä ohjausta irti "tilanne meni jo"
Tätä uutta näkökantaa pitää pikkasen pureskella, mutta näinhän se vaan taitaa olla :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti